Lista rozwijalna

Maska imbirowa – sposόb na długie włosy.


Witam wszystkich bardzo cieplutko!
Rok temu opublikowałam post z przepisem na maskę musztardową, ktόra ma za zadanie przyśpieszać porost naszych włosόw. Ten post stał sięabsolutnym hitem na moim blogu, liczy 1/10 wszystkich odsłon (czy ja nic więcej ciekawego nie napisałam? ;)) Po statystykach widzę jakim zainteresowaniem cieszy się temat zapuszczania włosόw. Sporo z Was pisało do mnie z pytaniem gdzie można kupić musztardę w proszku. Właśnie wtedy uswiadomiłam sobie, że jej dostępność może stanowić poważny problem. Zaczęłam więc szukać alternatywy. I znalazłam!

Okazało się że imbir ma bardzo podobne właściwości do musztardy: też pobudza krążenie i rozgrzewa skόrę głowy przez co nie tylko wzmacnia cebulki ale także przyśpiesza porost włosόw. Chyba z dostępem do świeżego imbiru nie stanowi problemu. A więc podaje dwa fajne i proste przepisy na maski a raczej wcierki z imbirem, ktόre sama przetestowałam i śmiało mogę Wam polecić!
  1 duża łyżka oleju łopianowego
  1 duża łyż soku z aloesu
  1 jajko
  1 duża łyżka miodu (ja ten krok pomijam, bo moje włosy nie znoszą miodu, dodaję więc łyżke naturalnego jogurtu)
 1 mała łyżeczka startego na tarkę imbiru
Wszystkie składniki ze sobą mieszamy i nakładamy na scalp. Trzymamy ok. 15-20 minut. Nie radzę nakładać maskę pod czepek ze względu na olej. Przecież nie chcemy obciążyć cebulki, tylko je wzmocnić.
Kolejna maska to raczej wcierka. Potrzebny jest tylko imbir, wyciskamy z niego sok ( 4 duże łyżki) oraz 2 małe łyżeczki mielonego suchego imbiru. Wszystko mieszamy ze soba, wcieramy w skόrę głowy i zostawiamy na 15-20 minut. Tutaj można czas zwiększyć nawet do kilku godzin, najważniejsze żeby nie iść z tym spać.
Warto też zaznaczyć że imbir ma w sobie mnόtwo witamin oraz olejkόw, ktόre bardzo korzystnie działają na włosy. Mam nadzieję, że te przepisy przypadną Wam do gustu tak samo jak i maska z musztardy! Miłego testowania!
Buziaczki, pa!!!!

9 komentarzy :

  1. Super sprawa, jestem niesamowicie ciekawa, lubię takie domowe maseczki :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Sproboj koniecznie. U mnie domowe maseczki zawsze dobrze sie sprawdzaja.jeszcze lepiej niz sklepowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł :) muszę wypróbować :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Sproszkowana musztarda to nic innego niz sproszkowana gorczyca :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. sorki za pomylki, juz poprawilam te "cybulki'! wszystko za przyczyna gwaru ludowego, bo na Podlasiu czesto wlasnie tak wypowiadaja to slowo))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne przepisy :) Na pewno wykorzystam i podlinkuje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne przepisy :) Na pewno wykorzystam i podlinkuje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. rowniez pozdrawiam i dziekuje! mam nadzieje ze sie sprawdza!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i chwile spędzone na moim blogu! Jest to dla mnie bardzo ważne, bo dodaje sił i chęci do dalszego działania!
Jeśli zaobserwowałeś mojego bloga, daj znać! Nie wykluczone, że się odwzajemnię ;)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka